Montaż i konserwacja napędów do bram wjazdowych

2010-06-27 15:07:07

Zalety bram automatycznych doceniamy szczególnie w deszczowe albo zimowe, mroźne dni. Przyjemnie jest wjechać wprost do garażu, nie wysiadając z samochodu. Dlatego szczególnie ważne jest, abyśmy nigdy nie byli zaskoczeni niespodziewaną awarią napędu.

— Dobór właściwego napędu jest niezwykle ważnym elementem, który decyduje o pracy naszej bramy — zwraca uwagę Waldemar Ostrowski, właściciel firmy zajmującej się automatyką bramową. — Sprzedawca powinien właściwie dobrać rodzaj i parametry napędu do wielkości oraz masy bramy, a także do warunków technicznych i wyglądu naszego ogrodzenia. Często zleceniodawcy proszą nas o zamontowanie napędu zakupionego w sklepie internetowym lub markecie. Zazwyczaj okazuje się, niestety, że napęd ten nie będzie właściwie współpracował z posiadaną przez nich bramą.

Co zrobić, aby ustrzec się awarii
Nie każde siłowniki do bramy dwuskrzydłowej otworzą ja na zewnątrz posesji, a także nie każdy automat do bramy przesuwanej poradzi sobie z otwarciem dużego skrzydła. Dlatego specjalistyczna porada fachowca pozwoli zaoszczędzić nam zarówno pieniędzy, jak i nerwów, gdy brama odmówi nam posłuszeństwa.
Bardzo ważny jest także właściwy montaż, który powinna przeprowadzić przeszkolona przez producenta osoba. Jeżeli zdecydujemy się samodzielnie zamontować napęd zakupiony w sklepie internetowym, możemy później mieć problemy z ewentualnymi naprawami gwarancyjnymi. Producenci wymagają bowiem, aby w karcie gwarancyjnej znalazł się stosowny wpis dokonany przez przeszkolonego montera.

Brama to nie pług do odśnieżania
Czasem o prawidłowym funkcjonowaniu bramy decydują niewidoczne dla oka laika detale. Albo też należyte... sprzątanie posesji.
Właściciele bram przesuwanych powinni zadbać o to, aby na prowadnicach oraz listwach zębatych nie zalegały piasek i śnieg. Z kolei posiadacze bram dwuskrzydłowych nie powinni wykorzystywać ich skrzydeł jako pługów do śniegu. W okresie zimowym należy po prostu odśnieżyć teren przed bramą zanim ją otworzymy. Jeżeli zwrócimy uwagę na te kwestie, brama naszej posesji powinna działać bezawaryjnie przez wiele lat

Konserwację zostawmy fachowcom
— Konserwację napędu naszej bramy powinniśmy powierzyć profesjonalistom — zastrzega Waldemar Ostrowski. — Wykwalifikowany serwisant sprawdzi i wyreguluje siłę automatu oraz wyczyści elektronikę napędu. Zdarzało się, że wewnątrz mechanizmu nasi pracownicy znajdowali... drobne gryzonie i mrówki, które powodowały awarie urządzeń. Niektórzy producenci napędów zalecają przeprowadzanie przeglądów okresowych przynajmniej dwa razy w roku. Z jednej strony uchroni nas to przed utratą gwarancji oraz pozwoli uniknąć ewentualnej awarii, z drugiej strony — musimy liczyć się z pewnymi wydatkami, ponieważ takie przeglądy z reguły są płatne.

Coraz więcej szlabanów
Od pewnego czasu można zauważyć wzrost zainteresowania szlabanami ze strony wspólnot mieszkaniowych. Z powodu braku wolnych miejsc parkingowych kierowcy, którzy przyjeżdżają do miasta na zakupy lub aby załatwić sprawy w urzędach, zajmują miejsca właścicieli posesji. Dlatego też ci ostatni, chcąc bronić się przed niechcianymi „gośćmi“ zlecają montaż szlabanów.
Podobnie jak automatyczne bramy wjazdowe, również szlabany wymagają konserwacji przez wykwalifikowanych serwisantów. Jak wynika z doświadczenia, urządzenia fachowo serwisowane pracują o wiele dłużej, a ich użytkownicy nie martwią się awariami.

Rafał Śliwiak

Komentarze (0)

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB