Wyposażenie domowego gabinetu musi być przemyślane. Biurko i fotel lub krzesło to oczywistość, ale nawet przy wybieraniu właśnie tych najbardziej podstawowych mebli trzeba rozważyć różne za i przeciw. Będą nam przecież służyć co najmniej przez kilka godzin dziennie, a w okresach spiętrzenia obowiązków nawet dłużej.
Biurko wygodne i efektowne
Dobrze, jeśli na wyposażeniu naszego pokoju do pracy znajdzie się biurko z regulowaną wysokością blatu. Dzięki temu nie tylko dopasujemy je odpowiednio do siebie, ale zapewnimy też wystarczającą ilość miejsca dla nóg. Ta pozornie drobna kwestia ma tak naprawdę ogromny wpływ na nasze zdrowie, bowiem ciasnota pod biurkiem może np. prowadzić do wykrzywiania naszych kolan.
Osoby, które często pracują bezpośrednio na blacie (np. graficy), docenią też możliwość regulacji kąta jego nachylenia. Ważne jest również, żeby powierzchnia blatu była matowa, niezależnie od koloru i typu wybranego biurka. Powierzchnie z połyskiem, chociaż prezentują się efektownie, powodują odblaski światła, które przy dłuższej pracy stają się coraz bardziej męczące dla wzroku.
Tradycjonaliści dbają o fotel
W opcje regulacji wyposażone są najczęściej biurka utrzymane w stylistyce nowoczesnej. Znacznie trudniej będzie zakupić nam taki mebel w tradycyjnej linii wzorniczej. Dlatego osoby, które chcą mieć gabinet podkreślający powagę wykonywanego zawodu, więcej uwagi będą musiały poświęcić fotelowi. Na tym elemencie gabinetu z pewnością nie można oszczędzać. Fotel musi nie tylko dobrze się prezentować i współgrać z resztą wyposażenia, ale też zapewniać komfort pracy.
Zwykłe krzesła obrotowe nie tylko wyszły już z mody, ale przede wszystkim nie zapewniają odpowiedniego wsparcia dla kręgosłupa. Dobrej klasy fotel powinien być natomiast wyprofilowany w kształt przypominający literę „S“. Dzięki temu zapewni odpowiednie podparcie dla dolnej części kręgosłupa, która jest najbardziej obciążona w pozycji siedzącej. Nawet, jeśli jeszcze nie odczuwamy potrzeby inwestycji w taki fotel, lepiej z niej nie rezygnujmy. Na bóle kręgosłupa skarży się w Polsce już blisko 40 proc. dorosłych osób.
Światło dobrze dobrane
Ustawienie naszego biurka powinno być uzależnione od typu pokoju, w którym umieściliśmy gabinet, ale też od rodzaju wykonywanej pracy. W większości przypadków najlepsza jest opcja bokiem do naturalnego źródła światła.
Przodem wygodnie będzie osobom, które pracuje bezpośrednio na blacie, a w związku z tym potrzebują dobrego oświetlenia. Pracujący na komputerze, raczej nie powinni decydować się na ustawienie tyłem do źródła światła. Odblaski na monitorze przeszkadzają, a przysłanianie okna i korzystanie ze sztucznego światła w środku dnia, mija się z celem.
Nie zapominajmy też, że nie samą pracą żyje człowiek. Gabinet, nawet ten domowy, wymaga upiększenia osobistymi dodatkami. Zdjęcia bliskich, pamiątki z wycieczek, dyplomy lub inne gadżety związane z zainteresowaniami, powinny poprawiać nam humor nawet w natłoku obowiązków. Ale muszą być rozmieszczone w sposób nie rozpraszający naszej uwagi.
Drobiazgi podkreślą charakter wnętrza
Oprócz rzeczy niezbędnych i pełniących funkcje praktyczne, warto zadbać także o różnego rodzaju dodatki, dzięki czemu przestrzeń do pracy będzie bardziej przyjazna dla użytkownika. Moga to być na przykłąd obrazki na ścianach czy bibeloty związane z zainteresowaniami właściciela gabinetu. Pamiętajmy jednak, by takie akcesoria stanowiły jedynie element dodatkowy, podkreślający charakter wnętrza. Jeśli będzie ich zbyt dużo, mogą bardzo przytłaczać pomieszczenie i zmniejszać komfort przebywania w czterech ścianach. Dobrze jest mieć zawiesić na czym oko podczas trudnej i przedłużającej się pracy myślowej, jednak zbyt wiele ozdób może bez potrzeby rozpraszać uwagę i utrudniać skupienie się na wykonywanych obowiązkach. abc
Komentarze (0)
Dodaj komentarz Odśwież
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez