Twoje auto polubi ten podjazd

2015-07-08 13:25:28 (ost. akt: 2015-07-09 09:05:18)
Twoje auto polubi ten podjazd

Autor zdjęcia: Polbruk

Podjazd możesz sam zaprojektować i, jeśli jesteś dość sprytny i pracowity, sam wykonać. Podpowiadamy, jak to zrobić, aby nie było niemiłych niespodzianek np. że podjazd jest węższy niż rozstaw kół naszego auta.

Minimalna szerokość podjazdu, aby można było komfortowo się po nim poruszać, wynosi 3 m. — W miejscach, w których wolnej przestrzeni jest niewiele, oraz tam, gdzie występują różnice nachylenia, zamiast żwiru warto wyłożyć drobną kostkę — radzi Wojciech Średniawa, główny projektant firmy produkującej kostkę brukową. — Oto kilka rad dla tych, którzy planują budowę lub remont podjazdu — dodaje.

Po pierwsze – wymiary podjazdu


Bez względu na model samochodu, który będziemy parkować, optymalna szerokość podjazdu wynosi 3 metry.
Im większą przestrzeń mamy do dyspozycji, tym śmielej możemy eksperymentować z rozkładem podjazdu, a także, wyznaczając kontury nawierzchni, uwzględnić dodatkowe ciągi komunikacyjne: zatoczkę dla drugiego auta lub wygodne ścieżki prowadzące do domu, ogrodu czy składu z drewnem.

Po drugie – grubość kostki


Na potrzeby pojazdów nieprzekraczających 3,5 t wystarczy kostka brukowa o grubości 6 cm.
Dla pojazdów cięższych zaleca się użycie kostki o grubości minimum 8 cm.

Po trzecie – kształt kostki


Zarówno mała, jak i duża kostka będzie prezentować się na podjeździe bardzo ładnie. Tworząc projekt podjazdu, warto pamiętać jednak o kilku zasadach:
• Drobne kostki sprawdzają się na mniejszych przestrzeniach, wąskich podjazdach i łukach, gdzie eliminują konieczność zbędnych docinek, jak również w miejscach, w których występują różnice nachylenia (mniejsza kostka jest bardziej odporna na uszkodzenia).
• Duże płyty i kostki najlepiej wyglądają na większych obszarach, gdzie możemy sobie pozwolić na obszerne aranżacje.

Po czwarte – styl aranżacji


— W zależności od upodobań, koloru elewacji oraz dachówek możemy wybierać spośród produktów stylizowanych i nowoczesnych (wszelkiego rodzaju kostki płukane, płyty tarasowe) — radzi Wojciech Średniawa. — Dobierając kolory, szukajmy punktów wspólnych (dach, ogrodzenie). Najczęstszymi połączeniami kolorystycznymi są zestawienia: brązowy + żółty oraz szary + grafitowy, a wśród produktów stylizowanych hawaii (brązowo-pomarańczowy) + latte (jasnopiaskowy), czyli wszelkie połączenia kontrastowe.
Odważniejszym osobom można polecić nie tylko zabawę kolorami, ale również rozmiarami w obrębie tego samego koloru czy różnych rodzajów kostek — dodaje nasz ekspert.
Przy projektowaniu zwróćmy również uwagę na detale: kanały czy klapy rewizyjne, które można ukryć pod kostką brukową, tworząc estetyczną aranżację. Jeśli jednak prace projektowe i wykonawcze przerastają nasze możliwości, zawsze możemy zwrócić się do profesjonalnego doradcy i z nim przedyskutować założenia oraz nasze oczekiwania. Wszyscy uznani producenci oferują usługę projektową.

kr

Komentarze (0)

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB