Według badań aż 40% Polaków nie pamięta o terminowym płaceniu rachunków. Tymczasem z zapłatą faktur nie można zwlekać. Nieregulowanie ich w terminie może narazić nas na przykre konsekwencje - obowiązkowe odsetki albo wyłączenie niektórych usług. Podpowiadamy, co zrobić, gdy w naszym mieszkaniu odetną prąd, wodę lub gaz.
Jakie kary mogą nas czekać?
Kiedy operatorzy usług mogą nam odciąć dopływ prądu, a kiedy wody czy gazu? Okazuje się, że poszczególne przedsiębiorstwa bardzo szybko zauważają nasze zaległości w regulowaniu faktur. Jeśli nie płacimy rachunków przez miesiąc, dociera do nas pismo, w którym wyznacza nam się dodatkowy (zazwyczaj dwutygodniowy) termin zapłaty zaległych należności oraz informuje, że skutkiem nieuiszczenia ich może być wstrzymanie dostaw. Dalsza zwłoka w regulowaniu faktur może doprowadzić do wstrzymania dostarczania paliw gazowych, energii elektrycznej lub ciepła.
Kiedy zgaśnie światło...
Oczywiście najlepiej jak najszybciej spłacić dług. Ustają tym samym przyczyny wstrzymania dostaw i przedsiębiorstwo zobowiązane jest do ich jak najszybszego wznowienia. Zaległości można również – w rzadkich przypadkach – rozłożyć na raty. Trzeba jednak wtedy indywidualnie negocjować z dostawcą poszczególnych usług. Warto także poinformować dostawcę usługi o zapłaceniu zaległych faktur, przesyłając mu potwierdzenie zapłaty.
Jak uniknąć kłopotów?
Co jednak, jeśli nie unikamy rachunków celowo, lecz po prostu o nich zapominamy? Istnieją sposoby, aby nie obciążać pamięci kwestią opłacania faktur. Jak dowodzą badania*, 58% Polaków nie lubi myśleć o rachunkach, zaś ponad jedna trzecia badanych (34%) chciałaby, aby ktoś pomógł im pilnować terminów płatności i regulował rachunki za nich. – Przy zapamiętywaniu różnych istotnych spraw i porządkowaniu kalendarza, coraz częściej z pomocą przychodzi nam technologia. Możemy nie tylko zapisywać poszczególne terminy w elektronicznych kalendarzach lub przypomnieniach, ale również skorzystać z robota finansowego, który sam sprawdzi wysokość naszych rachunków za gaz, prąd czy wodę, a następnie sfinalizuje przelewy – radzi Anna Maraś, ekspertka z firmy zajmującej się płatnościami internetowymi.
*Badanie zostało zrealizowane przez jednostkę badawczą ICAN Research na zlecenie bm.pl
Komentarze (3)
Dodaj komentarz Odśwież
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez
Fryzjer #1904825 | 5.172.*.* 12 sty 2016 15:40
Ja miałem taką sytuację z pewną firmą , że niby wszystko ok a jak mieli zmiany na rachunkach to wyszło że nie zapłaciłem i odcięto mi natychmiastowo prąd a prowadzę małą działalność gospodarczą
! odpowiedz na ten komentarz
kupol #1901715 | 37.47.*.* 8 sty 2016 11:32
Wszystko pięknie, tylko co wtedy jak odetną nam prąd mimo, że wszystko jest ok i płacimy? Mnie taka przykra sytuacja spotkała w jednej z największych firm i okazało się, że się pomylili... Po tej akcji im podziękowałem, dobrze, że teraz można bez problemu zmienić sprzedawcę. Polecam mieć na uwadze małych sprzedawców, bo oni bardziej dbają o klienta i takie sytuacje praktycznie nie mają miejsca, a w dużych firmach gdzie jest milion klientów to pomyłki bardzo często się zdarzają... ja przeszedłem do novum i jestem zadowolony
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) ! odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)