Kuchnia i sprzęt z salonu meblowego

2016-07-16 05:04:57 (ost. akt: 2016-07-13 12:39:16)
Kuchnia i sprzęt z salonu meblowego

Autor zdjęcia: KAM

Stając przed dylematem, gdzie zakupić meble i sprzęt do kuchni, zastanawiamy się: wybrać stolarza, kupno przez internet czy studio mebli kuchennych? Sporo zależy od zasobności naszego portfela, jednak z całą pewnością wizyta w studiu mebli kuchennych będzie najbardziej korzystna. 

— Będąc właścicielem studiów mebli kuchennych —mówi Andrzej Tomasiak — polecam oczywiście zakup w studiach. Argumentów za takim rozwiązaniem jest wiele, np. to, że możemy na własne oczy przekonać się o jakości produkcji, ale również zapoznać się z zastosowanymi technologiami i rozwiązaniami. Także na żywo widzimy kolorystykę i mechanizmy. Możemy wszystkiego dotknąć i sprawdzić, np. głębokość szafek, ich rozmiar i pojemność. W profesjonalnym studiu, jeszcze przed jakąkolwiek umową czy zamówieniem, uzyskamy informację o cenie produktu oraz będziemy mogli zobaczyć wizualizację swojego mebla — wyjaśnia Andrzej Tomasiak, właściciel studia mebli kuchennych.

Pomoc na miejscu


Ważne jest także to, że w salonie zawsze jest ktoś, kto doradzi i podpowie. W przypadku jakichkolwiek reklamacji wiemy, gdzie szukać pomocy i rozwiązań.

— Jeżeli studio sprzedaje wyroby produkowane przez fabryki, w przypadku jakichkolwiek problemów zawsze mogę zwrócić się z prośbą o pomoc do producenta — mówi Tomasiak. — Również kwestie reklamacji są bardziej przejrzyste. Fabryka, która produkuje tysiące szafek miesięcznie, zazwyczaj nie ma problemu z realizacją reklamacji na jedną ,,deskę”. Stolarz często, by cokolwiek załatwić, musi kupić cały arkusz płyty — dodaje nasz ekspert.

Gwarantowana gwarancja i bonusy


Produkty fabryczne w Polsce objęte są 2-letnią gwarancją. Nawet jeśli studio splajtuje, zmieni właściciela – producent w okresie gwarancji będzie starał się wywiązać ze zobowiązań. Oczywiście każde studio wystawi nam dokument potwierdzający zakup. Forma płatności też ma znaczenie. Zakupów możemy dokonać rozkładając zapłatę na wygodne raty. Umowę zawieramy z bankiem za pośrednictwem sprzedawcy.

Często, kupując meble i sprzęt kuchenny korzystamy nie tylko z rabatów, ale możemy uzyskać coś więcej: darmową 5-letnią gwarancję producenta AGD. Do tego szereg bonusów w postaci akcesoriów kuchennych lub tzw. sprzętu drobnego: może to być odkurzacz, patelnia, zestaw garnków. Warto dowiadywać się o promocjach. Możemy wziąć udział w loteriach, gdzie do wygrania bywa zwrot kosztów zakupionego sprzętu, a nawet luksusowy samochód. O tym wszystkim wiedzą projektanci i sprzedawcy w studiach mebli kuchennych.

Kupując wszystko w jednym miejscu, zaoszczędzimy sporo czasu i nerwów. To sprzedawca będzie odpowiadał za transport, wniesienie i montaż mebli. Przy okazji możemy oddać stary sprzęt do utylizacji. W profesjonalnym studiu nie będziemy musieli martwić się o podłączenia. Zazwyczaj salony współpracują z osobami mającymi uprawnienia elektryczne czy gazowe. W odpowiednim momencie hydraulik czy elektryk pojawi się, aby podłączyć do instalacji nasze urządzenia zgodnie z wytycznymi zawartymi w instrukcji użytkowania. Pamiętajmy o kolejności realizacji naszych wymarzonych mebli.

Projekt, wycena i wiesz, na czym stoisz


Do studia mebli kuchennych udajmy się z samodzielnie zrobionymi pomiarami oraz ze zdjęciami pomieszczenia zrobionymi choćby telefonem. W oparciu o te dane projektant przygotuje wstępny projekt i wycenę. Jeżeli zaakceptujemy przedstawioną propozycję, możemy zaprosić projektanta do dokładnego obmierzenia pomieszczenia. Zazwyczaj na tym etapie studia pobierają kilkusetzłotową zaliczkę.

Projekt z wytycznymi, jak przygotować pomieszczenie, otrzymamy, nawet jeśli nie podpiszemy zamówienia. Właściwe rozmieszczenie przyłączy i gniazdek elektrycznych na etapie remontu czy wykańczania kuchni zaoszczędzi nam kłopotów i kosztów podczas montażu mebli.
kr

WAŻNE
Odbierając meble i sprzęt, przypilnujmy, aby dostać instrukcje i karty gwarancyjne. Dopilnujmy też, aby osoby instalujące urządzenia wpisały w gwarancji numer uprawnień i podpisały się.

WAŻNE
Jeżeli w okresie gwarancji będziemy zgłaszać reklamację – pierwsze pytanie na infolinii będzie brzmieć: czy ma pan/pani kartę gwarancyjną podbitą przez instalatora? Dotyczy to urządzeń, których podłączenia zgodnie
z instrukcją musi dokonać instalator: płyty gazowe, płyty elektryczne, urządzenia nieposiadające fabrycznych wtyczek elektrycznych.

Komentarze (1)

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Basia #2030351 | 83.9.*.* 20 lip 2016 22:21

    Firma ,,Atom" to profesjonaliści,starają sie i dobrze im to wychodzi

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz